NOBL istorija, kuri įkvepia

NOBL istorija, kuri įkvepia

NOBL istorija, kuri įkvepia. Tikri pavyzdžiai, tikri žmonės.

Žmogus ne sportininkas, ne sveikuolis, bet paėmęs save į rankas ir per 10 mėnesių numetęs net 40 kg svorio. Kaip tai padaryti? Ar tai gali pavykti kiekvienam iš mūsų ir ko tam reikia? 10 patarimų, kaip numesti nepageidaujamo kūno svorio klausiame Remigijaus Žemaitaičio ir prašome pasidalinti savo asmenine patirtimi.

  1. Nuo ko reikia pradėti? Kas yra pirminis impulsas arba motyvacija? Kas turi įtakoti, kad priimtum tokį sprendimą?      Pirmiausias dalykas, kurį žmogus privalo padaryti tai susitarti su savimi. Bėgant laikui ateina momentas, kai svoris natūraliai pradeda augti dėl fiziologinių pakitimų, kitaip tariant senstame. Sveikata yra svarbiausias dalykas šiame gyvenime. Patyrus dvi stuburo traumas, kūno svoris pradėjo didėti ir greitai priaugau viršsvorio. Matydamas, kad tai jau pradeda trukdyti judėti, psichologiškai pradėjau ruoštis. Apskaičiavau kiek galiu skirti laiko sportui, maistui. Kaip žinia, kulinarija yra mano vienas mėgstamiausių dalykų. Auginu du paauglius vaikus. Būnant tėvu vaikams esi pavyzdys, todėl judėjimas ir sveika gyvensena geri to pavyzdžio variantai.
  2. O kaip pavyko susitarti su savo galva? Svarbiausia buvo priimti sprendimą sau pačiam. Jei svoris pradeda trukdyti laisvalaikio užsiėmimams, kaip važinėjimas dviračiu, riedučiais ir kitai aktyviai veiklai tuomet laikas susiimti. Be abejo, atsižvelgiau ir į maisto porcijos dydį. Pasižadėjau sau mažinti išgeriamo alaus, suvalgomos taip mėgstamos keptos duonos kiekį. Nuo to ir pradėjau.
  3. Kokie mąstymo stereotipai, išankstiniai nusistatymai trukdo pasiekti tikslo šioje srityje? Natūralu, kad žmonės stengiasi ieškoti sau pateisinimų kodėl nedaryti. Dažniausiai žmonės sako ryt, poryt. Atideda sprendimą imtis pokyčių ir vietoj to nutaria pvz., savaitgalį praleisti su draugais prie ežero kepdami šašlykus ir užsigerdami įvairiais gėrimais. Kai pranešiau draugams, kad nutariau imtis pokyčių, riboti suvartojamo maisto kiekį ir kalorijas daugeliui atrodė keistai, tačiau dabar kai matomas rezultatas mano bičiuliai atsižvelgia į mano pasirinkimą.
  4. Kaip pakeisti susiformavusius, nusistovėjusius mitybos įpročius? Mano darbo diena prasideda apie 5 valandą ryto. Dėl didelio tempo ne visada pavykdavo papusryčiauti. Nebūna daug laiko, tenka skaityti didelį kiekį dokumentų. Nuo 7:30 prasideda lengvas chaosas, kai nerimsta skambučiai telefonu įvairiais klausimais. Grįžus namo apie dešimtą valandą vakare pirmiausia atsidarai šaldytuvą ir pradedi valgyti nuo viršutinės iki apatinės lentynos, o kaip žinia šaldiklyje randi ledų... Viską lėmė, kad pradėjau reguliuoti suvartojamo maisto kiekį per visą savaitę. Skaičiavau kiek ir ko man reikia ir tai buvo pagrindinis uždavinys. Pusryčiai turi būti sotūs: košės, salotos. Kai kam jos nepatinka, kad nėra skanios, bet jas nesunku pagardinti ir padaryti skanias. Pietums visuomet valgau sriubą, taip pat mėgstu valgyti žvėrieną, jautieną, vištieną ar kiaulieną. Turiu savo ūkį, kuriame ir užsiauginu. Vakare stengiuosi „neprisikimšti“ ir valgyti gryną mėsą, raugintus produktus. Nereikia visko imtis kardinaliai, tačiau valgomąsias lėkštes būtų pravartu pakeisti desertinėmis dėl mažesnio jame telpančio maisto kiekio. Lietuviai turi įprotį viską suvalgyti ir nepalikti maisto lėkštėje. Valgo iki pat galo, nors neretai jau būna sotūs. Svarbiausia tai suvokti ir sustoti, o svarbiausia valgyti akimis.
  5. Yra toks stereotipas kad sveika mityba yra neskani, vien kruopos ir visokios daržovės. Ar tikrai taip? Tikrai ne. Aš valgau įvairų maistą. Pavyzdžiui ir tas pačias kruopas galima labai skaniai pasigaminti su žuvimi: skumbre ar lydeka. Kepta žuvis ar ruošta ant garų su šlakeliu alyvuogių aliejaus ir pjaustytomis citrinos riekelėmis yra labai skanu su grikiais. Taip pat kruopos yra skanu su natūraliu jogurtu. Pavyzdžiui gamindamas kapotos tešlos desertą, pasaldinimui naudoju vasarą ir rudenį surinktus juoduosius, raudonuosius serbentus, braškes. Gaunasi skanus energijos užtaisas. Žinoma, desertu nereikia piktnaudžiauti. Reikia pačiam nuspręsti kiek ir ko nori valgyti. Aš manau, kad tai yra daugiau nemalonus stereotipas. Daugelis teigia, kad salotos yra neskanios, bet su alyvuogių aliejumi, medumi ir šiek tiek balzaminio acto ir citrinos šlakeliu – nuostabus patiekalas prie juodos duonos pusryčiams.
  6. O kaip su maisto papildais? Juk didelė dalis fiziškai aktyvių žmonių naudoja įvairius maisto papildus ir dauguma galvoja, kad tai gali atstoti maistą? Aš manau, kad taip. Jei žmogus yra fiziškai aktyvus, gamtoje natūraliai kai kurių dalykų negalime įsisavinti. Sukomplektuoti maisto papildai yra naudingi tiems kuriems jų reikia. Mano bičiulis yra aktyvus sportininkas ir vartoja papildus. Sporto salėje esu retesnis svečias. Mėgstu plaukiojimą baseine, ilgus pasivaikščiojimus – šiaurietišką ėjimą. Kiekvienas gyvenime pasirenkam kas mums labiausiai tinka.
  7. Dažniausia nesveikos, netvarkingos mitybos priežastis yra įtampa, didelis tempas, darbo krūviai. Kaip su tuo susitvarkyti? Stresas, įtampa yra šiuolaikinio pasaulio dalis. Svarbiausia susidėlioti savo prioritetus. Mitybą, sportas, laisvalaikis yra neatsiejama gyvenimo dalis. Kasdien turime pusryčiauti, pietauti, vakarieniauti ir mažiausiai 45 min. laiko skirti aktyviam laisvalaikiui arba sportui.
  8. O sportas. Ar jis svarbus ir ką daryti, jei, kalbėkime atvirai, kartais tingisi? Aš manau, kad organizmas turi gauti poilsio. Aš nesu sportininkas profesionalas, kuris kasdien praleidžia po keletą valandų sporto salėje su treneriais. Esu pats savo dienos vadybininkas. Sportas yra neatsiejama gyvenimo dalis. Prieš aštuonerius metus susitikęs Taivano prezidentą teiravausi, kodėl pas jus tiek daug sportuojančių jaunų žmonių. Jis teigė, kad vienas doleris investuotas į jaunimą, atperką 10 dolerių vaistams senatvėje.
  9. Dažnai girdime, kad tiems kurie nori numesti svorio reikia suvokti, jog sportas lemia 20 proc, o sveika ir tvarkinga mityba – 80 proc. Ar pritartumėte tokiam santykiui? Manau, kad taip. Tiek sportas, tiek mityba yra psichologiniai dalykai. Visų svarbiausia susitarti su savo protu ir nutarti ko norime iš savo gyvenimo. Linkiu visiems ir tuo pačiu sau, kad pavyktų išlaikyti pusiausvyrą mityboje ir sveikoje gyvensenoje.
  10. Pasiryžę tokiems drastiškiems pokyčiams dažnai klausia – o kas po to? Kaip išlaikyti tą naują būseną ir naują formą? Ko reikia? Kokios disciplinos? Nereikia nukrypti nuo savo tikslo ir nereikia pradėti improvizuoti. Labai svarbu yra išlaikyti balansą. Žinomą reikia ir poilsio dienų, ir dienų kai gali pavalgyti picų ir kito daug kalorijų turinčio nesveiko maisto. Aš pats savaitgalį mėgstu užkrimsti keptos duonos ar traškučių. Aš to neatsisakau ir puikiai žinau, jei dalyvauju renginyje, kuriame daug skanaus maisto, sekančią dieną turiu pakeisti savo mitybą, kad panaudočiau gautą energijos perteklų. Linkiu visiems išlaikyti savo formą. Prisiminkite, kaip pradžioje buvo sunku viso to pasiekti ir pasidarys daug lengviau toliau laikytis savo užsibrėžto tikslo.

Remigijau Žemaitaiti, ačiū Jums už interviu. NOBL komanda.

 

Dalintis:
Rašyti komentarą
Rašyk
Skambink