Sveikas ilgaamžiškumas.

Sveikas ilgaamžiškumas.

Tapimas seneliais parodo, kad tampate išmintingesniais, truputi senesniais. Bet tai nereiškia, kad kažkas pasikeičia jūsų organizme. Senėjimas yra nesustabdomas procesas, visi žmonės keičiasi. Jums nereikia laukti, kol tapsite seneliais, kad pradėtumėte sveikai maitintis. Net gi, žmonės nuo 20-30 metų pradeda jausti senėjimo pasekmės(padidėjęs svoris, mažas plaukų netekimas, energijos pertekliaus sumažėjimas, palyginus su energijos kiekiais 17-18 metų).

Pavyzdžiui:

1. Apie 20 gyvenimo metus, jūsų smegenyse pradeda mažėti neuronų. Kai jums 20 metų, jūs turite apie 100 bilijonų neutronų, tačiau metams bėgant šis skaičius mažėja. Suprastėja smegenų funkcijos, koordinacija, atmintis.

2. Senstant pradeda mažėti plaučių tūris. Apie 40 gyvavimo metus darosi sunku kvėpuoti.

3. Sulaukus 20 metų jūsų oda pradeda senti.

Laikui bėgant kiekvienas žmogus susiduria su senėjimo problemomis. Kartais jūs jaučiatės puikiai, bet būna dienų, kai trūksta energijos. Todėl Nauji metai turėtų būti puiki proga pradėti keisti gyvenimą, be to, norite išlikti sveiki ir energingi visą gyvenimą.

 

Norint sveikai ir energingai išgyventi gyvenimą, turėtumėte pamąstyti apie sveikos gyvensenos planą. Štai kelios sveikos gyvensenos plano idėjos:

1. Priimkite faktą, kad kai kurie dalykai negali būti pakeisti, tačiau vienus dalykus galite pakeisti. Yra daugelis dalykų, kurių negalite pakeisti: amžiaus, genetikos ir kt. Fokusuokitės ties dalykais, kuriuos galite pakeisti. Jeigu sveriate keletą kilogramų daugiau negu norėtumėte, galite tai pakeisti. Susikurkite naują gyvenimo būdą, kuris propaguoja sveikatinimą. Jūs negalite pakeisti to, kad jūsų šeimoje kažkas sirgo vėžiu, tačiau jūs galite atsisakyti alkoholio, mesti rūkyti, tikrintis sveikatą. Jūs negalite pakeisti to, kad pavargstate greičiau, tačiau jūs galite padidinti ištvermę sportuojant.

2.Pradėkite vesti pasiekimų dienoraštį. Galvokite apie dalykus, už kuriuos esat dėkingi. Galvokite tik apie gerus dalykus, pamiškite negatyvą.

3. Tapkite aktyvesni. Suprantama, kad su amžiumi tampate sėslesni, daugiau sėdite. Būtent tai padaro jumis senesniais. Todėl jums riekia būti aktyviems, propaguoti aktyvų gyvenimo būdą, kad išliktumete jauni ir energingi. Skirkite laiko vaikščiojimui, plaukimui, važinėjimuisi su dviračiais, čiuožinėjimui, kitoms smagioms veikloms.

4. Juokitės iš savęs. Juokas ne tik pagerins fizinę ir emocinę savijautą, suteiks pozityvumo ir džiaugsmo. Juokas suteiks gyvenimui prasmę.

5. Skirkite laiko savanoriavimui. Sveikai senstant jūs galite dalintis savo patirtimi su kitais žmonėmis. Nesvarbu, ar vis dar dirbate, ar esate išėjęs į pensiją, yra daugybė savanoriavimo būdų. Kiekvienas turi, ką pasiūlyti,svarbu surasti savo talentus ir sugebėjimus,panaudoti juos pagalbai kitiems. Galbūt jūs galite savanoriauti bibliotekoje, dalintis savo patirtimi su jaunuoliais. Galite įkurti paramos fondą sunkiai pragyvenančioms šeimoms. O gal atstovauti maisto banką ir kt. Savanoriška veikla -tai galimybė dalintis gerumu, jaustis gerai, produktyviai.

6. Bendraukite su draugais, šeima. Bendravimas su kitais žmonėmis pagerina jūsų gyvenimo kokybę. Praleiskite laiko su šeima, draugais, juokitės, prisiminkite malonius išgyvenimus. Draugai gali paskatinti produktyviai praleisti laiką, būti aktyvesniems. Pasistenkite į dieną pabendrauti bent su vienu žmogumi. dar geriau, jeigu kiekviena diena susipažintumėte su nauju žmogumi. Bendravimas su draugais padeda kovoti su depresija. Taip pat, nepamirškite praleisti laiko su anūkais, vaikais, nes būtent jie padeda pamatyti pasaulį kitomis spalvomis, patirti naujų įspūdžių.

Sveikas gyvenimas yra būtinas jūsų ilgaamžiškumui. Tai būdas kontroliuoti savo gyvenimą, džiaugtis kiekviena diena. Šiais metais, bus daugybė galimybių pagerinti savo gyvenimo kokybę, sveikatą. Su kiekvienu mažu žingsneliu geresnio rytojaus link.

Dalintis:
Rašyti komentarą
Rašyk
Skambink